Hantu Kucing

Assalamualaikum.

First of all meh sini aku tiup habuk dulu. Fuhh fuhh. Lama gila tak update blog. Setahun ada kot. Okay nak cite sikit pasal hantu kucing yang aku lalui pagi tadi.

Pukul 1/2 pagi, aku nak pergi toilet. Toilet aku kat dapur so dari bilik kena lintasi ruang tamu, dan dapur. Toilet tu kat hujung dapur. Lepas keluar toilet tetibe aku nampak kucing aku bebetul kat ruang tamu tengah pandang aku. Masa tu memang terperanjat nak mampus sebab kucing tu tak boleh masuk rumah.

Mula2 pelik jugak macam mana dia boleh masuk. Aku sedapkan hati maybe dia masuk masa orang terakhir masuk rumah tapi orang tu tak perasan kucing dah termasuk sekali. Yang peliknya, selalu lepas pintu kunci waktu malam, family aku selalu lepak tengok tv dulu. Pelik jugak sebab kalau kucing tu dah memang ada dalam rumah masa orang terakhir masuk rumah, mestilah ada orang tahu kehadiran dia masa tengok tv. Mustahil dia menyorok sebab dia memang peramah bila nampak orang.

Tapi disebabkan aku malas nak fikir panjang, aku belasah je ah dengan teori tadi macam mana dia boleh masuk. Dia pulak mengiau sebab lapar. Kebetulan ada sardin dalam peti ais. Aku masukkan ikan sardin dan air paip dalam bekas. Kemudian bawak dia makan betul2 sebelah pintu luar rumah. Masa nak tutup pintu aku pandang dia makan jap then terus tutup. Dia ni jenis cerewet nak mampus so aku takut dia tak makan nanti bersemut pulak luar tu.

Lepas selesai, aku pun masuk bilik layan cite korea jap terus tidur. Pastu aku terbangun nak pergi toilet lagi. Masa tu memang tak tahan gila. Aku ni memang jenis kena minum air 2 liter tu yang ulang alik pergi toilet memalam. Pukul berapa tak ingat. Tak sempat nak tengok jam.

Dah lepas aku nak patah balik ke bilik, tetibe kucing tu ada lagi. Terus segar bugar mata aku. Aku terus lari masuk bilik dengan harapan dia tak kejar aku. Takut lah siak. Kebetulan petang tu aku tutup tingkap, dan aku memang dah sure aku tutup semua tingkap dalam rumah. So macam mana dia boleh masuk?

Dalam minggu tu, aku kebetulan layan banyak tengok/baca cerita hantu, mistik, paranormal, psychopath, halusinasi dan segala benda mak nenek yang pelik2. Jadi aku dah fikir segala benda yang bukan2 dalam otak. Salah satunya halusinasi. Tengah dok pikir aku tertidur sampai mimpi kucing tu kot.

Pagi tu, aku dengar ibu bukak pintu means dia nak keluarkan kucing tu. Lega sikit sebab memang sah kucing bukan hantu. Haha. Aku pun tanya ibu ada kucing masuk ke? Dia cakap ada siap tidur kata atas sofa pulak tu. Ibu check semua tingkap kat depan tapi semua terkunci. Kitorang berbual masa tu kat dapur. Ibu check tingkap kat dapur pulak.

Tetiba, rupa2nya tingkap kat dapur ada 1 tak tutup. So memang ah dia masuk ikut sana. Terus hilang takut aku.

Lain kali make sure tingkap rumah semua tutup. Dan jangan biarkan perkara misteri yang dibaca/tengok menghantui real life kau.

Okay bye.

No comments:

Post a Comment