BIRTHDAY!

Assalammualaikum.

Happy birthday to me! Tarikh kelahiran sebenar 24 jun tapi surprise diterima pada 16 jun iaitu pada hari isnin.

Sebelum ni ada jugak celebrate birthday dengan kengkawan dan keluarga. Tapi tak pernah pulak dapat surprise. Selalunya, kita yang celebrate kita yang beli kek pastu jemput orang datang.

Tak pernah pulak terfikir ada orang nak bawak aku pergi pengkalan balak celebrate ramai2 kat sana. Tapi masa dalam kereta dengan dekat masjid aku dah boleh agak dah. sebab masa tu semua macam awkward je.  Lagi banyak soalan aku tanya lagi pelik jawapan yang diorang bagi. Lagi2 Shazee. Shazee, awak tak reti menipu :)

So bila sampai sana diorang dah menyanyi birthday song dengan banner yang diorang buat sendiri siap dengan gitar, kek semua lah. TERHARU!


Diorang gabung kan sekali birthday aku, Nad dengan Syera.

Pastu picnic jap lebih kurang 15 minit je. Sebab Syera dengan Shazee puasa.

Then kitorang decide makan dekat windmill belakang Mahkota Parade.


 Lepas dah habis makan, baru siap2 nak balik tetibe windmill bukak birthday song and diorang menyanyi sekali lagi. Tak tahu macam mana pekerja tu boleh tahu kitorang celebrate birthday. Masa tu serius dah nak menangis tapi boleh tahan lagi. Syera dah macam air hujan dah. HAHA. Nad steady je.

Plus masa on the way masuk kereta ada pakcik yang makan dekat windmill tu wish "Happy Birthday Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki" even masa tu bukan birthday kitorang. Tapi rasa macam terharu nak menangis sangat masa tuh.




Bila birthday yang sebenar dengan tiba2 ada jerebu yang agak teruk di Melaka dan diberi cuti oleh kerajaan. So aku menghabiskan masa hanya di Galeri YZ bagi persiapan upacara perasmian. Dan ibu dengan bangganya telah membelikan sepotong kek untuk dinikmati oleh semua.




Dan kepada yang wish dan berikan hadiah




No comments:

Post a Comment